Teknologia ja muoti yhdistyvät – Yepzon ja LUMI Accessories yhteistyöhön

Lähde: Yepzon Oy tiedote 2.10.2018

Kaksi voimakkaasti kansainvälistyvää suomalaista yritystä, paikannusteknologiaa kehittävä Yepzon Oy sekä korkealuokkaisia asusteita valmistava LUMI Accessories Oy, ovat yhdistäneet voimansa tuodakseen muodin teknologiaan. LUMI on suunnitellut Yepzonin uusimmalle tuotteelle, Yepzon™ Freedomille, designkotelon. Yhteistyön tavoitteena on tehdä turvateknologiasta tyylikkäämpää ja ”vaatettaa” teknologia osaksi käyttäjänsä olemusta.

Molemmilla kansainvälisessä nosteessa olevilla suomalaisbrändeillä on jo omat jalansijansa maailmalla. Ainutlaatuisilla LUMI-tuotteilla on uskollinen asiakaskunta yli 25 maassa. Yepzon on avannut markkinaa paikantimilleen kotimaan lisäksi vahvasti Pohjoismaissa, Intiassa ja USA:ssa. Yhteistyöllä yritykset tähyävät uusille markkinoille.

– Maailmanlaajuinen paikannin on hieno uusi tuote LUMIn asiakkaille – näemme Yepzonin ratkaisun erittäin monikäyttöisenä ja turvallisena. Yepzon by Lumi on laadukas tuote ihmisille, jotka arvostavat tyylin ja toiminnallisuuden yhdistämistä. Oli kunnia päästä tuomaan palanen muotia tekniikan maailmaan, kertoo yhteistyöstä LUMIn perustaja ja suunnittelija Bruno Beaugrand.

Naisten turvallisuudesta näyttävää

Suomalaisuuden lisäksi yrityksiä yhdistävät niiden tuotteiden kohderyhmät – naiset. Yksi Yepzon™ Freedomin merkittävimpiä käyttötarkoituksia etenkin maailmalla on naisten turvallisuuden lisääminen, ja LUMIn suurimman ostajakunnan muodostavat naiset. Myös LUMI haluaa auttaa turvaamaan niin laukut kuin niiden kantajat.

– Suuri haaste naisten, tai ylipäänsä henkilökohtaisen turvallisuuden parantamisessa teknologian avulla on, että paikannin hankitaan vasta kun jotain tapahtuu itselle tai jollekin lähipiirissä, muistuttaa Yepzonin markkinointijohtaja Heidi Rantala. – Yhteistyöllä LUMIn kanssa halusimme tehdä paikannusteknologian omaksumisesta ja käytöstä entistä houkuttelevampaa ja muodikkaampaa.

Aidosta, ekologisesti kasvivärjätystä nahkasta valmistettukotelo edustaa taattua LUMI-designia. Muodikkaan kotelon ansiosta turvateknologia tulee tyylikkääksi osaksi omaa vaatetusta.

Yepzonille on aina ollut tärkeää, miltä sen kuluttajalaitteet näyttävät, siksi tuotekehittelyssä on aina kiinnitetty erityistä huomiota niiden designiin.

– GPS-paikantimet ovat usein teollisia eikä niiden muotoiluun panosteta. Me olemme alusta lähtien halunneet tehdä laitteemme toisin. LUMI-yhteistyön kautta pystymme tuomaan muodin ja designin laitteisiimme entistä vahvemmin, Rantala sanoo.