Uusi Fashion Center avaa ovensa ensi kesänä

Lähde: Fashion Centerin tiedote 27.2.2017

Kun vaatealan toimijat etsivät entistä parempia olosuhteita uuden kasvun pohjaksi he päätyivät lopulta suunnittelemaan, toteuttamaan ja rakennuttamaan ne itse. Lopputulos, Fashion Center, avaa ovensa tulevana kesänä palvelemaan kaikkia pukeutumisen alan sisäänostajia ja muita muodin ammattilaisia. Erityisesti kenkäalalle tilanne on uusi: koskaan aiemmin ei ole yhtä monta kenkäalan yritystä ja maahantuojaa toiminut ympärivuotisesti saman katon alla. Sisäänostajille tämä tietää mahdollisuuksia tutustua entistä useamman brändin valikoimaan yhdellä vierailulla.

Fashion Center on vaatealan sisäänostajille suunnattu kauppakeskus, jossa heillä on mahdollisuus tutustua ja vertailla useampia mallistoja yhtä aikaa. ”Yhä useammat vaateliikkeet haluavat nykyisin valikoimiinsa myös kenkiä ja asusteita, jotka yhdessä vaatteiden kanssa muodostavat valmiita asukokonaisuuksia kuluttajien valittaviksi. Fashion Centerissä tällaisten liikkeiden sisäänostajat voivat tehdä hankinnat yhdellä kertaa ”, kertoo Sanna Lipponen-Poutanen Sandra-Marketing Oy:sta, yksi taloon muuttavista. Liikkeiden valikoimien nopean vaihtumisen mahdollistavia hetitoimitettavia mallistoja on monia. Talosta löytyy myös asusteiden Cash&Carry -liike. Tyylien kirjo eri käyttötarkoituksiin on runsas. Fashion Centeriin muuttavien brändien edustajat uskovat tämän kaiken näkyvän kuluttajille entistä laajempina ja mielenkiintoisempina valikoimina.

Fashion Center kerää ensimmäisessä vaiheessaan yhteen yli 40 vaate- ja kenkäalan yritystä, maahantuojaa ja agenttia. Yhdessä ne edustavat lähes 180 brändiä ympäri maailmaa. Mukana on suomalaisia luottomerkkejä, kuten Pomar, ja klassisen pukeutumisen edustajia, kuten Bosweel. Talosta löytyy katumuodin merkkejä, kuten Blend, sekä aikuisen naisen pukeutumiseen väriä tuovia merkkejä, kuten Masai. Uudet, muotialan tarpeisiin erityisesti suunnitellut edustustilat ovat jo herättäneet ulkomaisten isojen merkkien kiinnostuksen: toisen, vielä suunnitteilla olevan toimitalon tilojen myynti etenee kilpaa toiminnan kehittämisen kanssa.

Fashion Center tulee mallistojen lisäksi tarjoamaan puitteet hyvin erilaisille muotialan tapahtumille. Niiden myötä vaikutetaan laajemmin pukeutumisesta ja muodista käytävään keskusteluun ja ilmapiiriin Suomessa. Useamman kerran vuodessa järjestettäviin ystävämyynteihin ovet ovat avoinna myös kuluttajille. Taloon on tulossa yksittäisiä näytekappaleita myyvä Outlet, josta odotetaan erityistä muodin alan harrastajien kohdetta.

Fashion Center on yksi merkittävimmistä investoinneista muodin alalle tällä vuosituhannella. Erityiseksi sen tekee toteutuminen kotimaisten sijoittajien voimin. Kaksi pääsijoittajaa, Takoa Invest ja Lasessor Oy ovat pohjimmiltaan perheyrityksiä. Loputkin pienemmät taloon sijoittaneet ovat yrittäjiä ja toimivat kaikki itse muotialalla. Fashion Center on osoitus siitä, mitä pohjimmiltaan keskenään kilpailevien tahojen yhteenliittyminen yhteisen tavoitteen eteen voi saada aikaan. ”Alalla kaivataan piristystä, hyvää yhteistyötä sekä uusia toimintatapoja. Sisäänostajien on helppo tulla ostoille yhteen paikkaan. Kulkuyhteydet ovat hyvät ja uusi paikka on ihanan moderni ja mielenkiintoinen”, iloitsee Masain edustaja Laura Kallela Sizemore Oy:stä.

Ovet avautuvat sisäänostajille ensimmäisen kerran kesän kynnyksellä. Virallisia avajaisia vietetään elokuussa, uusien mallistojen lanseerauksen yhteydessä.

www.fashioncenter.fi
www.fashioncenter.fi/yritykset-ja-brandit

Lisätiedot, haastattelu- ja kuvauspyynnöt:

Maarit Jantunen, Pr ja markkinointi, maarit.jantunen@fashioncenter.fi, p. 040 5830 939