Uudet edustajat Wortmann Groupin brändeille Suomessa

Maahantuoja Montra Oy (Lahti) on huolehtinut saksalaisten kenkäbrändien, kuten Tamariksen, Marco Tozzin ja Capricen kehityksestä ja myynnistä Suomessa jo kolme vuosikymmentä. Maahantuontiyritys on nyt päättänyt vetäytyä Wortmann Groupin, joka on yksi Euroopan suurimmista kenkävalmistajista, edustuksesta 30.06.2015.

Detmold Enterprise Groupin uudet edustajat on jo valittu ja he aloittavat työnsä 01.07.2015 juuri hyvissä ajoin ennen kevät/kesä 2016 malliston lanseerausta.

Tamarista (Wortmann KG) tulee edustamaan Mikko Kauppi (KSL Europe Oy). Mikko Kaupin tavoitat numerosta
+358 503 568703. Tamaris vastaa laatua haluavan ja hintatietoisen naisen tarpeisiin. Oli kyse sitten catwalkin loisteliaasta must-have-tuotteesta, siisteistä tennareista tai trendikkäistä klassikoista, Tamaris luo joka kausi muuntautuvan kenkämaailman, joka tarjoaa oikeanlaisia malleja jokaiseen tilaisuuteen. Tamariksessa yhdistyvät laatu, trendikkyys ja sopiva hinta.

Kari Heinonen (Maki & Co. Oy) on Marco Tozzin uusi yhteyshenkilö (Wendel GmbH & Co.KG). Kari Heinosen tavoitat numerosta + 358 501666. Marco Tozzi -mallistossa on kaikki mitä nainen haluaa: viimeisimmät trendit nuorekkaista malleista klassiseen hienostuneisuuteen ja sporttiseen mukavuuteen. Marco Tozzi tulkitsee kansainvälisiä trendejä omalla tyylillään. Mallistoja on kuudesta kahdeksaan vuodessa, jonka lisäksi niihin tulee jatkuvasti ajankohtaisia päivityksiä. Tämä tarjoaa jälleenmyyjille mahdollisuuden esitellä klassisia tuotteita, joilla on pitkä myyntiaika samalla, kun he voivat esitellä nopeasti vaihtuvia, ajankohtaisia trendejä lyhyellä varoitusajalla.

Kimmo Makkonen (Jana Finland) tulee edustamaan Jana-brändiä (Jana Shoes GmbH & Co. KG). Kimmo Makkosen tavoitat numerosta +358 500 355288. Jana-kengät ovat täydellisen mukavia, mutta mallistosta löytyy myös muodikkuutta. Kaikissa kenkämalleissa on mukavuutta lisäävät leveydet G ja H. Innovatiiviset teknologiat, kuten Soft Flex- kengänpohjat, irrotettavat pohjalliset sekä joustavat sisärakenteet lisäävät Jana-kenkien mukavuutta. Vuoden 2000 menestyksekkään lanseerauksen jälkeen, Jana-kegät ovat nyt edustettuina yli 40 maassa ja nousseet yhdeksi suosituimmista kenkätuottajista mukavuuskategoriassa kaikkialla Euroopassa Jana ja Soft Line -brändien avulla.

Capricen edustus julkistetaan lähiaikoina.

Wortmann Group odottaa noin 1,018 miljardin euron liikevaihtoa verovuodelle 2014/15 (31.05), kun viime vuonna vastaava luku oli 1,013 miljardia. Muotikategoriassa kenkiä myydään noin 31,8 miljoonaa paria vuodessa ja muita kenkiä noin 20 miljoonaa paria. Wortmann onkin yksi suurimmista kengänvalmistajista ja myyntiyrityksistä Euroopassa. Pääbrändin Tamariksen ohella, brändit Marco Tozzi, Caprice, Jana ja s.Oliver shoes ovat täydentäneet yrityksen eurooppalaista osuutta. Näiden lisäksi Aasiassa toimii Novi Footwear Fareast Ltd. ja Yhdysvalloissa Tamaris USA Inc. Kansainvälisesti yrityksellä on 1,151 työntekijää (viime vuonna 1,092), joista 722 henkilöä työskentelee Euroopassa. Detmold –konsernilla on yhteensä yli 30 000 työntekijää. Wortmann Groupin kenkiä myydään yli 70 maassa ja yli 15 000 kenkäliikkeessä.