Suomalaisyrityksen digitaaliset hintalaput palkittiin vähittäiskaupan innovaatiopalkinnolla Lontoossa – auttavat yhtenäistämään monikanavaisen kaupan hinnoittelua

Lähde: Pilgrim Oy:n tiedote

Suomalaisen MariElla Labels Oy:n digitaaliset, muotialan yrityksille suunitellut EllaFashion-hintalaput on suunniteltu monikanavaisen muodin vähittäiskaupan tarpeisiin. Ne auttavat vähittäiskauppiaita yhtenäistämään fyysisen kaupan sekä verkkokauppansa hinnoittelua. Hintalaput palkittiin RBTE Innovation Award -palkinnolla Lontoossa järjestetyssä Retail Business Expossa aiemmin toukokuussa.

”Digitaalisten hintalappujemme avulla muodin vähittäiskauppias voi muuttaa tuotteidensa hintoja etänä sekä ilman manuaalista työtä ja seurata sekä reagoida myyntiin kaikissa kanavissa ajantasaisesti. Dynaamista hinnoittelua hyödyntämällä kauppias voi välttää hintaeroja verkkokaupan ja fyysisen kaupan välillä esimerkiksi alennusmyyntien aikaan sekä nopeuttaa hintojen muuttamista ilman erillistä hintalappujen lisäämistä”, kuvaa Minna Nurmisalo, MariElla Labels Oy.

EllaFashionin sähköiset hintalaput ovat ohuita ja kevyitä, ja ne ovat integroitavissa vähittäiskauppiaan jo käyttämiin järjestelmiin. Siten esimerkiksi verkko- ja fyysisen kaupan yhteisen varaston tilannetta voidaan seurata reaaliajassa. Esimerkiksi Verkkokauppa.com on käyttänyt MariElla Labelsin digitaalisia hintalappuja jo vuodesta 2010.

Helsinkiläinen muodin vähittäisliike Björkqvist on Suomessa edelläkävijä digitaalisessa hinnoittelussa. Kluuvin kauppakeskuksessa Helsingissä sijaitsevan myymälän tuotteet on hinnoiteltu digitaalisin EllaFashion -hintalapuin, ja kauppias Markus Björkqvist kertoo saaneensa niistä positiivista palautetta myös asiakkailtaan.

”EllaFashionin digitaalisten hintalappujen teknologiaa hyödyntämällä voimme seurata ja kasvattaa myyntiämme sekä tehdä spontaaneja alennuskampanjoita. Esimerkiksi nyt viileän kevään aikana olemme vauhdittaneet yksittäisten tuoteryhmien, kuten talvitakkien, myyntiä säätämällä hintaa sääolosuhteiden mukaan. Asiakas näkee alennetun hinnan suoraan hintalapusta. Voimme hinnoitella aamun hiljaiset tunnit asiakkaalle mielenkiintoisemmiksi ja saada näin uusia asiakasvirtoja. EllaFashion on auttanut meitä parantamaan liiketoimintaprosessejamme”, innostuu Markus Björkqvist.