Suomalainen muotibrändi Lovia palkittiin parhaana sijoituskohteena Creative Business Cupissa

Lähde: Lovia

Eettisiä designasusteita valmistava Lovia Oy voitti Creative Business Cupin Investor Pitch -kilpailun eilen Kööpenhaminassa. Luksusmerkki Lovia valmistaa asusteita esimerkiksi hirven- ja kalannahasta sekä kierrätysmateriaaleista, ja vangitsi kansainvälisistä sijoittajista koostuneen tuomariston huomion erityisesti eettisillä arvoillaan.

”Tuomaristo julkistaa ylpeänä Creative Business Cupin Investor Pitchin voittajan. Se on yritys, joka muuttaa roskan kullaksi ja luo muodikkaita, kestäviä luksusasusteita. Tuomaristo arvostaa eettisiä arvoja, joille Lovia perustaa toimintansa – ympäristövastuuta, läpinäkyvyyttä ja kumppanuutta”, tuomaristo perusteli.

Vuoden 2016 Creative Business Cupiin osallistui kilpailijoita yhteensä yli 60 maasta. Varsinaisen kisan ohessa järjestettiin osakilpailuja, joista yksi oli sijoittajien tuomaroima, erittäin kovatasoinen Investor Pitch. Kyseisessä kilpailussa Lovia päihitti muun muassa koko kisan voittaneen saksalaisen Green City Solutions -yrityksen.

”Tämä on ensimmäinen kerta, kun luksus ja kiertotalous yhdistyvät muotibrändin tuotteissa. Erinomainen bisnesidea! Toivon, että Loviaa nähdään pian ympäri maailman”, kommentoi yksi tuomariston jäsenistä, ammattisijoittaja Harri Koponen.

Jäljitettävyydellä maailman markkinoille

”Voitto merkitsee sitä, että voimme investoida lisää resursseja ja saavuttaa asettamamme tavoitteet myynnissä. Aiomme tehdä Loviasta tunnetuimman muotibrändin, joka yhdistää eettisyyden – jäljitettävyyden, kestävyyden ja läpinäkyvyyden – luksukseen”, Lovian suunnittelija Outi Korpilaakso lupaa.

Korpilaakso otti palkinnon vastaan yhdessä Anna Lehtolan kanssa, joka vastaa yrityksen liikestrategiasta. Lovia valmistaa asusteita, jonka materiaalit ja valmistusprosessi ovat 100-prosenttisesti jäljitettävissä. Laukut suunnitellaan Suomessa ja valmistetaan Milanossa, Italiassa. Lisäksi Lovia valmistaa koruja Suomessa ja hankkii myös suurimman osan materiaaleista suomalaisilta yhteistyökumppaneilta.

Kaksipäiväinen Creative Business Cup järjestettiin eilen maanantaina 21.11.2016 Kööpenhaminassa viidettä kertaa. Suomen osallistumisesta kilpailuun vastaan työ- ja elinkeinoministeriön Creative Finland -verkosto. Työ- ja elinkeinoministeriö järjesti Creative Business Cup Suomen osakilpailun heinäkuussa 2016 Porin SuomiAreenassa.

creativebusinesscup_lovia