Suomalainen FRENN debytoi maailman merkittävimmässä miestenvaatetapahtumassa Pitti Uomossa

Lähde: FRENNin tiedote 12.6.2017

Antti Laitisen ja Jarkko Kallion vuonna 2013 lanseeraama miestenvaatemerkki FRENN ottaa ison askeleen kansainvälistymisessään tällä viikolla Pitti Uomo -messuilla Firenzessä. FRENN on yksi harvoista suomalaisista vaatemerkeistä, joita on hyväksytty esittelemään mallistonsa maailman merkittävimmässä miestenvaatteisiin keskittyvässä myyntitapahtumassa. Pitti Uomo houkuttelee Firenzeen kaksi kertaa vuodessa lähes 30 000 ostajaa, median edustajaa ja alan vaikuttajaa. Suomesta tämän viikon tapahtumassa on FRENNin lisäksi mukana Makia.

Suomi on valittu Pitti Uomon viralliseksi teemamaaksi tammikuussa 2018, jolloin kymmenen suomalaista muotimerkkiä pääsee esittelemään mallistojaan tapahtumassa. Projekti on merkittävä avaus suomalaiselle muotialalle kansainvälisesti.

”Vuosi 2016 oli meille todella hyvä. Saimme kasvatettua myyntiämme 60%, ja liikevaihtomme on nyt 160 000 €. Tavoitteet tälle vuodelle ovat samaa luokkaa. Kotimaassa saimme kasvua päästyämme myyntiin mm. Sokos-tavarataloihin Helsingissä, Tampereella ja Oulussa. Vientiä teemme tällä hetkellä Japaniin, Saksaan ja Ranskaan. Syksyllä aukeavat myös Englanti ja Italia”, kertoo toimitusjohtaja Jarkko Kallio.

FRENN on alusta alkaen panostanut kansainvälisten kontaktien rakentamiseen ja Keski-Euroopan myyntikanavien avaamiseen. Kesäkuussa alkaa yhteistyö saksalaisen myyntiagentin kanssa ja tavoitteena on kasvattaa myyntiä saksankielisissä maissa. FRENN on ollut aktiivisesti mukana Finpron muoti- ja lifestylealan kasvuhankkeissa, joissa on keskitytty Aasian markkinoiden avaamiseen. Seuraava myyntitapahtuma on Tokiossa syyskuun lopulla.

FRENN on helsinkiläinen miestenvaatemerkki, jossa yhdistyvät rehellinen suomalainen suunnittelu, rento tyylikkyys ja pohjoinen yksinkertaisuus. FRENN uskoo normeista vapaaseen pukeutumiseen ja vaatteisiin, joita voi käyttää niin työssä kuin vapaa-aikana. FRENN valmistetaan vastuullisesti Pohjois-Euroopassa laadukkaista ja ekologisesti tuotetuista eurooppalaisista materiaaleista, jotka kestävät aikaa ja käyttöä.