Stockmannin omille brändeille Design from Finland -merkki

Lähde: Stockmannin tiedote

Stockmannin omat muodin ja kodin tuotteet ovat saaneet Design from Finland -merkin. Merkki kertoo siitä, että tuotteet ovat kotimaista suunnittelua. Tuotteiden suunnittelusta vastaa Stockmannin oma, tasokas design-tiimi.

Design from Finland -merkillä varustetut tuotteet ovat sinivalkoisia valintoja, sillä ne suunnitellaan Suomessa. Merkki kertoo suomalaisesta korkealuokkaisesta osaamisesta ja laadukkaasta muotoilusta. Jatkossa seuraavilla Stockmannin omilla brändeillä on Design from Finland -merkki:

  • naisten muoti ja asusteet: cut & pret, cut & pret PLUS, A+more, Global Essentials, NOOM ja NOOM loungewear (mallisto saapuu kauppoihin syksyllä 2017)
  • miesten muoti: Bodyguard ja Cap Horn
  • lasten tuotteet: BEL, Bogi, Bogi Accessories ja CUBE CO.
  • kodin tuotteet: Casa Stockmann ja Villa Stockmann

Maininta merkistä lisätään omien merkkien tuotetietoihin loppuvuoden aikana. Sitä ennen kotimaista suunnittelua edustavat Stockmannin omien brändien tuotteet tunnistaa myyntiosastojen myymälämateriaaleihin, kuten hintakyltteihin lisätystä Design from Finland -merkistä. Verkkokaupan tuotetietojen yhteyteen Design from Finland -merkinnät ilmestyvät jo kesän aikana.

Kotimaisuus on menestystekijä

Stockmannin omien muodin ja kodin alueiden tuotteet suunnittelee Helsingin Pitäjänmäellä työskentelevä Stockmann Design Studio. Tiimi hakee inspiraatiota kansainvälisestä muodin maailmasta ja räätälöi trendejä juuri Stockmannin asiakkaille sopiviksi. Vaatteiden mitoitukseen kiinnitetään paljon huomiota, jotta istuvuus on suomalaiselle kuluttajalle sopiva. Työhön osallistuu niin ostojen ammattilaisia, suunnittelijoita eli designereita kuin mallimestareitakin. Suunnittelu- ja ostotiimissä on töissä yhteensä 23 huippuosaajaa, joiden vastuulla on tuotteiden suunnittelu, mitoitus, sarjoitus ja tuotantoprosessi.

”Design from Finland -merkin saaminen on iso juttu tiimillemme, koko Stockmannille ja erityisesti asiakkaillemme. Me liputamme ylpeinä suomalaisen muotoilun puolesta ja jatkamme määrätietoista työtä Stockmannin omien merkkien suunnittelussa, jotta asiakkaat löytävät meiltä jatkossakin laadukkaita ja toimivia, omaan tyyliin ja kotiin sopivia tuotteita”, Category Manager Sari Pitkänen Stockmannilta iloitsee.

”Design from Finland -merkki kertoo, että tuote on muotoiltu Suomessa ja se nostaa asiakkaan keskiöön ja tuo yritykselle kilpailuetua. Olemme iloisia, että Stockmann on liittynyt lähes 400 yrityksen yhteisöön, joka kantaa Design from Finland -merkkiä. Stockmann panostaa suomalaiseen suunnitteluosaamiseen ja olemme ylpeitä, että he näkevät merkin tuovan lisäarvoa. Suomalaista muotoiluosaamista arvostetaan sekä Suomessa että ulkomailla”, kertoo Suomalaisen Työn Liiton Brand Manager Johanna Lahti.

Vuonna 2011 lanseeratun Design from Finland -merkin käyttöoikeus myönnetään kolmeksi vuodeksi kerrallaan. Myöntämisestä päättää alan asiantuntijoista koottu puolueeton Design from Finland -toimikunta. Merkin tavoitteena on tuoda esille muotoilua suomalaisyritysten menestystekijänä. Tuotteiden lisäksi myös laadukkaat kotimaiset palvelut voivat saada merkin. Kotimaisen alkuperän ohella Design from Finland -merkin myöntämisperusteina ovat myös yrityksen investoinnit suomalaiseen muotoiluun. Tuotteen valmistus voi tapahtua Suomessa tai ulkomailla.