Robin ryhtyi kenkäsuunnittelijaksi – tuloksena Hai Low by Robin

Lähde: Nokian Jalkineiden tiedote 17.5.

Yksi Suomen kirkkaimmista poptähdistä ja 134-vuotias perheyhtiö kohtasivat, kun Bernerin omistama Nokian Jalkineet sai yhteistyökumppanikseen Robinin. Robin suunnitteli persoonallisen Hai Low -malliston nuorisoa puhuttelevaksi.

Viime syksynä Berner sai yhteydenoton opettajalta, joka oli huolestunut siitä, että nuoret eivät enää omista kumisaappaita ja toivoi Hai-brändiltä ratkaisua asiaan. Nuoret eivät välttämättä pidä kumisaappaita trendikkäimpinä jalkineina, joten tähän haasteeseen vastattiin uudella Hai-brändin mallistolla.

– Halusimme löytää uuteen toteutukseen yhteistyökumppanin, joka puhuttelee nuorempaa kohderyhmää ja on tunnettu tyylistään. Robin on huippusuosittu nuorten keskuudessa ja erittäin tunnettu juuri persoonallisista kenkävalinnoistaan. Yhteistyössä hänen kanssaan pystyimme toteuttamaan kohderyhmäämme sopivan, personallisen malliston, kertoo liiketoimintajohtaja Kimmo Hakkala Berneriltä.

Hai lähestyi Robinia, joka innostui ajatuksesta välittömästi. Artisti päätyi suunnittelemaan omat mallit Hai Low -saappaaseen.

Malliston suunnittelun lähtökohtana olivat Robinin omat ajatukset ja persoonalliset ideat. Robin vietti alkuvuodesta 2017 päivän Hain suunnittelijoiden kanssa. Päivän aikana artisti luonnosteli useita eri malleja ensin paperille. Luonnokset siirrettiin lopuksi tietokoneelle ja niistä teetettiin ensimmäiset mallikappaleet. Hai Low by Robin -mallistosta löytyy kolme eri värivaihtoehtoa. Robinin tyyliä mukaillen yksi näistä on eriväripari.

– Mä en oo koskaan hirveesti lämmennyt kumppareihin, koska en oo pitänyt niitä kovin tyylikkäinä, mutta nyt on kyllä niin mageet popot, että voisin laittaa vaikka Linnanjuhliin päälle, jos vaan etiketti siihen venyisi. Oli kiinnostava päästä tutustuu miten tällasia jalkineita oikeen suunnitellaan. Mun mielestä lopputulos on ihan sairaan magee ja nimenomaan meitsin näköinen, Robin kertoo.

– Robinin ja Nokian Jalkineiden Hai-brändi on loistava match. Robinin kanavien kautta brändillä on mahdollisuus aidolla ja uskottavalla tavalla puhutella mainontakriittistä nuorisokohderyhmää. Artistin ja brändit arvomaailmat istuvat loistavasti yhteen ja niissä korostuu positiivinen fiilis ja suomalaisuus, kertoo Universal Musicin Head of Music & Brands Nina Mäkelä.

– Olemme erittäin innoissamme yhteistyöstä. Robin on ollut aktiivisesti mukana suun-nittelussa ja tuonut esille omia, tuoreita näkemyksiään. Uskomme malliston olevan myös kaupallisesti hyvin houkutteleva, jatkaa Kimmo Hakkala.

Hai Low -nilkkurit lanseerattiin Hai-mallistoon vuonna 2015. Hai Low on nimensä mu-kaisesti matalavartinen, helposti jalkaan laitettava malli, joka valmistetaan uusiutuvasta luonnonvarasta, luonnonkumista.

Robinin ja Hai Low’n yhteistyön yhteydessä järjestetään kilpailu kouluille, jonka palkintona on 30 paria Robinin suunnittelemia saappaita. Robin käy itse luovuttamassa saappaat voittajakoululle. Kilpailuun voi osallistua osoitteessa nokianjalkineet.fi/koulukilpailu
Hai Low by Robin -mallisto tulee kauppoihin heinäkuun lopussa. Ajantasainen tieto jälleenmyyjistä löytyy osoitteesta nokianjalkineet.fi