Reima vahvistaa digitaalista liiketoimintaansa ja ostaa Finnish Baby Boxin

Lähde: Reiman tiedote 12.12.2016

Määrätietoisesti kansainvälistyvä lastenvaatebrändi Reima haluaa vauhdittaa suomalaisen innovaation, äitiyspakkauksen, maailmanvalloitusta.

Finnish Baby Box on vuonna 2014 perustettu yritys, jonka liikeideana on myydä äitiyspakkauksia verkon kautta suoraan kuluttajille.Tänään allekirjoitetun sopimuksen perusteella Finnish Baby Boxin liiketoiminta siirtyy kokonaisuudessaan Reimalle. Näin syntyvästä palvelu- ja ratkaisumyyntiin keskittyvästä liiketoiminta-alueesta vastaa 1.1.2017 alkaen Finnish Baby Boxin toimitusjohtaja Heikki Tiittanen aisaparinaan liiketoiminta-alueen teknologiasta vastaava Eric Selin. Kaikki Finnish Baby Boxin työntekijät siirtyvät vanhoina työntekijöinä Reima Oy:n palvelukseen.

reima”Finnish Baby Box on huikea esimerkki innovatiivisesta, kansainväliseksi syntyneestä startup-yrityksestä, joka on lyhyessä ajassa pystynyt kasvamaan digitaalisuuden tuomien mahdollisuuksien avulla. Uskon, että hyödyntämällä sen oppeja lisäämme ketteryyttämme ja vahvistamme digiosaamistamme edelleen. Kauppa on meille luonteva strateginen askel, jonka myötä lisäämme vaatteisiimme palvelua ja vahvistamme hyvää asiakaskokemusta. Toivotamme Finnish Baby Boxin lämpimästi tervetulleeksi osaksi Reimaa. Palvelukonsepti on testattu äitiyspakkauksella, ja tästä on mahdollista alkaa laajentaa sitä vauvoista vanhempiin ikäluokkiin”, toteaa Reima Oy:n toimitusjohtaja Elina Björklund.

”Reima tarjoaa meille erinomaisen kasvualustan: Reiman pitkä kokemus lastenvaatteista sekä laaja kansainvälinen osaaminen ja verkosto tulevat tueksemme, ja voimme keskittyä liiketoiminnan entistäkin vahvempaan kasvattamiseen. Näkemyksemme digitaalisten palveluiden tulevaisuudesta ovat yhteneväiset, ja odotamme yhteiseltä taipaleelta paljon”, summaa Finnish Baby Boxin toimitusjohtaja Heikki Tiittanen.

Yhdistymisen kunnianhimoisena tavoitteena on tuoda lisää palvelua Reiman lastenvaatteisiin ja kasvattaa tästä liiketoiminnasta toinen vahva tukijalka Reiman nykyisen verkkoliiketoiminnan rinnalle. Reima on asettanut digitaalisen asiakaskokemuksen strategiansa keskiöön. Tavoitteena on nostaa omien digitaalisten kanavien osuus kokonaismyynnistä 25 prosenttiin vuoteen 2020 mennessä, kun se nyt on hieman yli 10 prosenttia.

Lisätietoja:
CEO Elina Björklund, Reima, elina.bjorklund@reima.com  +358 40 557 4022
CEO Heikki Tiittanen, Finnish Baby Box, heikki@finnishbabybox.com +358 50 570 8057

Finnish Baby Box on kolmen suomalaisen isän vuonna 2014 perustama kasvuyritys, joka myy ja kehittää ensimmäistä lastaan odottaville vanhemmille aloituspakkausta, jonka esikuvana on maailmalla tunnettu suomalainen äitiyspakkaus. Yritys myy tuotteensa suoraan kansainvälisille kuluttajille oman verkkokauppansa kautta. Kahden ensimmäisen kokonaisen toimintavuotensa aikana Finnish Baby Boxin pakkauksia on lähetetty tuhansille ensimmäistä lastaan odottaville perheille yli 75 eri maahan ympäri maapallon.
Lisätietoja:
www.finnishbabybox.com

Reima® on johtava lasten ulkoiluvaatemerkki. Kankaanpäässä vuonna 1944 perustettu Reima Oy työllistää noin 240 ihmistä. Yrityksen liikevaihto oli vuonna 2015 noin 74,5 M €. Reiman tuotteista 80 % myydään ulkomaille noin 30 eri maahan. Reiman missiona on taata lapsille vapaus liikkua ja leikkiä ulkona säästä riipumatta. Reima®-tuotteiden suunnittelua ohjaavat arvot ovat toiminnallisuus, turvallisuus ja innovatiivisuus sekä raikas suomalainen design. Vaatteita arvioi maailman rehellisin ja säälimättömin testaustiimi: lapset. Tutustu tarkemmin: www.reima.fi