Pre Helsinki -muotiviikko – ohjelma

Pre Helsinki 20.-24.5.2015 ohjelma julkaistu nyt osoitteessa www.prehelsinki.com

Pre Helsinki -muotiviikko on laajin vain suomalaista muotia esittelevä tapahtuma. Se liikkuu muodin ja taiteen välimaastossa ja nostaa esille tuoreimmat nimet ja nousevat kyvyt. Helsingissä järjestettävä tapahtuma kokoaa yhteen näytöksiä, seminaareja, näyttelyitä, työpajoja ja muuta muotiin liittyvää ohjelmaa.

Neljä päivää tapahtumia alan ammattilaisille ja muodista kiinnostuneille
Muotisuunnittelijat Laura Juslin, Sasu Kauppi, Saara Lepokorpi, Satu Maaranen, Elina Määttänen ja ensæmble esittelevät uudet mallistonsa Designmuseossa järjestettävässä presentaatiossa 21.5. (liput 15 e/Pre Helsinki shop).
Satu Maaranen ja Elina Määttänen esittelevät Ranskassa Hyères-muotikilpailussa huhtikuussa lanseeratut uudet mallistonsa. Sekä Maarasen että Määttäsen ja muiden Pre Helsinki -suunnittelijoiden uniikkituotteita ja mallikappaleita voi viikon ajan ostaa Uudenmaankatu 4–6:ssa sijaitsevasta kaupasta.   Muotimerkki R/H juhlistaa Pre Helsinki -muotiviikkoa lounaskeikoilla, jotka järjestetään R/H-liikkeessä Fredrikinkadulla. New Yorkilaisen Visionaire platformin Fashion Film Night -tapahtumassa Designmuseolla 20.5. nähdään mm. Diorille ja Marc Jacobsille tuotettuja lyhytelokuvia.
Desigmuseo raottaa ennakkoon kesän suomalaiseen muotiin liittyvää suurnäyttelyään lauantaina 23.5. järjestettävässä suunnittelijatapaamisessa sekä suunnittelija, Hyéres finalisti Sophie Sälekarin vetämässä työpajassa.
Esplanadilla nähdään perinteiseen tapaan huippusuosittu Marimekon kesämuotinäytös.
Pre Helsinki -viikkoon kuuluvat myös Aalto-yliopiston lopputyönäytös, joka esittelee perjantaina 22.5. Suvilahdessa tulevaisuuden kyvyt ja kerää vuosittain laajaa kansainvälistä kiinnostusta.
Lisätietoja ohjelmasta www.prehelsinki.com

Laaja joukko kansainvälistä muotimediaa Suomeen
Pre Helsinki -tapahtumaa seuraamaan saapuu kansainvälinen toimittajajoukko. Suomalaisiin suunnittelijoihin tutustuvat muun muassa Voguen, Style.comin, Anotherin ja i-D:n toimittajat sekä nettikauppa LN-CC:n sisäänostajat. Yhdessä Aalto-yliopiston, Pre Helsingin, Helsingin kaupungin, TEKESin ja Ulkoministeriön Suomeen tuomia kansainvälisiä vieraita on yli viisikymmentä.

Pre Helsinki ja Trendi tukevat suomalaisen muodin kansainvälistymistä
Trendi jakaa suomalaisen muodin kansainvälistymisen tukemiseen tarkoitetun Trendi Fashion Export -palkinnon tänä vuonna toista kertaa. 3000 euron arvoisen palkinnon tarkoituksena on vauhdittaa suomalaisten suunnittelijakykyjen läpimurtoa maailmalla. Palkinnon voittaja julkistetaan 20.5.

Mikä Pre Helsinki?
Pre Helsinki on nuoriin suunnittelijoihin keskittynyt muodin platform, jonka tavoitteena on viestiä suomalaisesta suunnittelusta ja etsiä liiketoimintamahdollisuuksia nuorille suunnittelijoille niin Suomesta kuin kansainvälisestikin. Helsingin tapahtuman lisäksi Pre Helsinki tuottaa hankkeita ulkomaille, muun muassa Pariisin muotiviikolle sekä Kiinaan ja Hong Kongiin.
Pre Helsinki yhteistyökumppaneita ovat Aalto-yliopisto, Ulkoministeriö, Trendi, Lily.fi, Designmuseo, Miltton Showroom, Marimekko, Helsingin kaupunki ja Nespresso.

Lisätiedot: Martta Louekari Pre Helsinki tel. 040 5284818 martta@prehelsinki.com www.prehelsinki.com