Muodin verkkokauppojen kirjo laajenee

Tunnetuimpien verkkobrändien joukossa muodin verkkokaupat kasvattavat osuuttaan. Viime vuonna spontaanisti 200 tunnetuimman verkkobrändin joukkoon mahtui muodin verkkokaupoista mm. Boozt.com, H&M, Nelly ja Zalando. Tänä vuonna listalle nousee myös ASOS, Cellbes, Cubus, Esprit, Halens ja KappAhl.
Muodin verkkokaupat eivät kuitenkaan yllä kärkeen verkkobrändien arvostuksessa. Edellä mainituista muodin verkkokaupoista parhaiten sijoittuu ASOS, joka on yleisessä arvostuksessa sijalla 102 kaikkien tutkittujen 175 brändin joukossa.

Suomalaisista verkkobrändeistä arvostuksessa kärkeen kiilaavat Yle Areena ja Ilmatieteen laitos, jotka olivat kaksi arvostetuinta suomalaista verkkobrändiä jo kolmantena vuonna peräkkäin. Kolmanneksi sijoittuu tämän syksyn selvityksessä Kanta.fi, joka vuotta aiemmin oli sijalla kuusi. Suomalaiset siis arvostavat edelleen arkea helpottavia hyötypalveluja verkossa.

Verkkobrändien arvostus ja suosittelu -tutkimukseen valitaan spontaanisti tunnetuimmat verkkobrändit esitutkimuksen avulla. Tänä vuonna mukaan otettiin 175 spontaanisti tunnetuinta suomalaista ja ulkomaista verkkobrändiä.

Verkkobrändien arvostus ja suosittelu Suomessa -tutkimus tarjoaa mahdollisuuden nähdä, miten oman brändin arvostus sijoittuu suomalaisten parhaiten tuntemien verkkobrändien kentässä. Se tarjoaa myös mahdollisuuden verrata brändin arvostusta kilpailijoiden arvostukseen ja selvittää, kuinka todennäköisesti omaa brändiä suositellaan muille.

Lisätietoja antaa:
tutkimuspäällikkö Reija Koskela
reija.koskela@taloustutkimus.fi, p. 010 758 5298