Marimekko-kehysmallisto Fenno Optiikkaan

marimekko-eyewear_eeva-2_74809_10 (kopio)Fenno Optiikka tuo elokuussa liikkeisiinsä odotetun silmä- ja aurinkolasiuutuuden, Marimekko-kehysmalliston. Mallisto on syntynyt yhteistyössä klassikkokuoseistaan tunnetun Marimekon sekä kehysalan johtavan suunnittelijan ja jakelijan Mondottican kanssa.

Marimekon ja Mondottican suunnittelutiimien luomat silmälasikehykset näkevät päivänvalon ensimmäisenä Marimekko-brändin kotimaassa. Maailmanlaajuisesti mallisto lanseerataan vuoden 2015 lopussa, jolloin valikoima täydentyy aurinkolaseilla. Mallistosta löytyy sekä muovi- että metallikehyksiä, joiden viimeistelyinä on käytetty kiiltäviä ja harjattuja pintoja.

”Uutuuskehysten saapuminen ensimmäisenä Suomeen on loistavaa ajatellen syksyn kuumia näönterveyden puheenaiheita: työnäköä sekä koululaisten ja opiskelijoiden kehystrendejä. Halusimme ottaa valikoimiimme koko malliston, sillä oman brändilupauksemme mukaisesti haluamme tarjota jokaiselle asiakkaallemme parhaan mahdollisen linssi- ja kehysratkaisun. Toisin sanoen näemme ihmisen silmälasien takana”, iloitsee ketjujohtaja Rainer Nyman Fenno Optiikasta.

”Marimekko-mallistossa välittyy brändin rohkea, positiivinen ja voimaannuttava elämänasenne sekä rakkaus luontoon. Uutuustuotteet ovat ylistys ainutlaatuisille väriyhdistelmille ja harkituille yksityiskohdille”, Project Manager Pirkko Heikkilä Marimekolta kertoo.

Hongkongissa sijaitsevan pääkonttorin lisäksi Mondotticalla on kattava toimipisteiden verkosto ympäri maailman.  Todelliseksi maailmankansalaiseksi itseään tituleeraavalla yhtiöllä on pitkä kokemus erilaisten brändien kanssa työskentelystä ja niiden designkielen tuomisesta silmä- ja aurinkolaseihin. Mondottica on aiemmin sopinut brändiyhteistyöstä muiden muassa TED BAKER Londonin, yhdysvaltalaisen CONVERSEn ja useiden ranskalaisten muotitalojen kuten CACHARELIN ja CHRISTIAN LACROIXn kanssa.