Lindexin kokovuositulos kasvoi edelleen

Lähde: Lindexin tiedote 15.2.2017

Muotiyritys julkaisi tänään vuoden 2016 tuloksensa. Lindexin strategiset priorisoinnit ja toimenpiteet vuoden aikana ovat johtaneet onnistuneeseen kehitykseen ja parantuneeseen kannattavuuteen.

Lindexin tulos nousi 55 miljoonaan euroon, jossa on kasvua 28 prosenttia edellisvuoteen verrattuna. Kasvanut kate ja hyvä kulukontrolli johtivat tuloskasvuun. Lindexillä oli erittäin vahva myynninkasvu vuoden 2016 ensimmäisellä vuosipuolikkaalla. Syksy oli kuitenkin haasteellinen, koska kävijämäärät myymälöissä laskivat ja vastassa olivat edellisvuoden ennätykselliset myyntiluvut. Lopputuloksena oli odotettua heikompi myynti vuoden viimeisellä vuosineljänneksellä.

”Tuloksemme oli vahva, vaikka vuosi päättyi myynnillisesti odotettua heikommin. Strategiset toimemme yhdessä henkilöstömme sitoutuneisuuden kanssa, ovat mahdollistaneet kehityksemme”, sanoo Lindexin toimitusjohtaja Ingvar Larsson.

Lindexillä on keskitytty luomaan joustava organisaatio ja vahvistamaan asiakaskohtaamista, mikä on johtanut aiempaa korkeampaan asiakastyytyväisyyteen. Muotiketju on myös lisännyt kannattavuuttaan eri markkinoilla ja vähentänyt kannattamattomien myymälöiden määrää, joista Venäjän toiminnan lopettaminen oli osa sitä. Jatkossa asiakkaan kokonaisvaltaista ostokokemusta tullaan Lindexillä vahvistamaan digitaalisen elämyksen kautta, joten investoinnit tällä osa-alueella kasvavat.

”Meillä asiakas on aina huomion keskipisteenä, joten digitaaliset panostukset ovat tärkeitä voidaksemme tarjota asiakkaille yhä parempia ostokokemuksia. Tulemme myös selkeyttämään muotikonseptejamme kaikilla osastoilla ja jatkamaan Lindexin tuotemerkin vahvistamista. Upeat askeleemme kohti yhä kestävämpää muotia ovat myös tärkeä avaintekijä tulevaisuudessa”, sanoo Ingvar Larsson.