Muotikaupan Liitto on muodin parissa toimivien jäsentensä yhteistoimintaorganisaatio, jonka toiminnan tavoitteena on kehittää muodin vähittäiskaupan toimintaedellytyksiä, ylläpitää alan yhteistyöverkostoja ja vaikuttaa yhteiskunnallisiin päätöksiin ja lainsäädäntöön. Laajojen ja monipuolisten jäsenpalveluidensa lisäksi liitto palvelee mediaa, kuluttajia ja muita muotikaupasta ja sen ilmiöistä kiinnostuneita.

Tule mukaan – liity Muotikaupan Liittoon!

Edunvalvontaa – yhdessä tekemisen meininkiä

Muotikaupan Liitto edistää jäsentensä ja muotikauppojen toimintaedellytyksiä vaikuttamalla yksin ja yhdessä eri toimijoiden kanssa lainsäädäntöön ja päätöksiin. Esimerkiksi kaupunkikeskustojen kehityssuunnat, liikkeiden aukioloajat, verotus, työnaikalainsäädäntö ja EU-säädökset vaikuttavat yhtä paljon toimintaamme kaupoissa kuin kuluttajatottumukset. Niihin kaikkeen voidaan vaikuttaa yhteisesti toimimalla. Muotikaupan liitto on myös aktiivisesti mukana erilaisissa tempauksissa yrittäjäjärjestöjen ja muiden toimijoiden kanssa ja on aktiivinen yhteistyökumppani alan koulutusorganisaatioiden kanssa.

Neuvontaa, konsultointia, apua ja tukea päätöksiin

Jäsenilleen liitto tarjoaa neuvontaa työsuhdeasioissa, lakien tulkinnassa, tavarantoimittajakysymyksissä, kuluttajavalitustapauksissa, verkkokauppaan ja muihin myyntikanaviin liittyvissä kysymyksissä sekä kaikkeen pukeutumiseen liittyvässä. Liiton jäsenet voivat myös hyödyntää mm. ilmaisia lakipalveluja, liikkeenjohdonkonsultointia, kassa- ja varastojärjestelmäneuvontaa sekä yritysvalmennusta.

Monitasoista tiedotusta

Muotikaupan Liitto tiedottaa jäsenistöään säännöllisesti ajankohtaisista asioista koskien kaupan lainsäädäntöä ja sopimuksia, työehtoja, tilastoja, tutkimuksia ja alaa koskevia erityisasioita pitäen huolen siitä, että yrittäjä voi keskittyä oleelliseen. Liitto tiedottaa myös kotimaista mediaa alan asioista, kaupan ja muodin trendeistä ja jäsenyritystensä uutisista. Lisäksi liitto vastaa mielellään myös kuluttajien kysymyksiin.

Muodin ammattilehti Modin

Muotikaupan Liitto julkaisee neljä kertaa vuodessa ilmestyvää upeaa muodin ammattilehteä Modinia, jonka kohderyhmänä on koko muodin arvoketju. Lehdessä käsitellään pukeutumiskaupan ja muodin keskeisiä kysymyksiä laaja-alaisesti ammattilaisen näkökulmasta ja kaupan ostorytmissä. Modin -lehdestä löydät tietoa mm. muotialan ja kaupan tilasta, kehityksestä ja tulevaisuudesta sekä tulevien sesonkien trendeistä ja uutuuksista.

Kehitämme toimintojamme jatkuvasti ja olemme aina kiinnostuneita kuulemaan uusista ideoista ja ennakkoluulottomista yhteistyöehdotuksista .

Ole siis yhteydessä mikäli et löytänyt etsimääsi – yhdessä tekemällä se saattaa pian olla osa toimintaamme! Ota yhteyttä!

• Gallery int. Fashion Fair cph

• Rocha | Kuva Leena Aro