Lasten tekstiilit, Turvallisuus ja vaatimukset – koulutus

21.5.2015  |  klo 10.15-14.30ILMOITTAUDU
Ravintola Palace, Unionisali, Eteläranta 10, Helsinki

Koulutuksen hinta: 150 EUR/hlö, ilmoittautuminen on sitova

Turvallisten lastenvaatteiden ja tekstiilien suunnittelu, valmistaminen ja markkinoille saattaminen vaatii laaja-alaista tietoa tuoteryhmää koskevista standardeista ja lainsäädännöstä. Tekstiili- ja vaatetusteollisuus Finatex ry järjestää koulutuspäivän lastenvaateyrityksille ja maahantuojille. Tilaisuus on läpileikkaus lastenvaatteiden turvallisuusvaatimuksista sekä viranomaisten markkinavalvonnasta lastenvaatteiden parissa. Koulutuksessa perehdytään myös uusittuun ”nyöristandardiin” SFS-EN 14682.

SISÄLTÖ

Lasten tekstiilit, Turvallisuus ja vaatimukset  – koulutus tekstiili- ja vaatetusalan toimijoille

Aika:                         Torstaina 21.5.2015 klo 10.15-14.30
Paikka:                     Ravintola Palace, Unionisali, Eteläranta 10, Helsinki
Ilmoitautuminen:    viimeistään 8.5. mennessä TÄSTÄ
Lisätietoja:           Auli Pylsy, p. 050 3699 304, auli.pylsy@finatex.fi ja
Satu Nissi-Rantakömi, p. 050 3837 642, satu.nissi-rantakomi@finatex.fi
Osallistumismaksu: Koulutuksen hinta: 150 EUR/hlö, ilmoittautuminen on sitova.

Osallistumisen voi perua kustannuksitta viimeistään 7 vrk ennen tilaisuutta. Sen jälkeen veloitetaan 150 € Finatex ry:n jäsenyrityksistä tuleville henkilöille koulutus on maksuton. Ilmoittautuminen on sitova. Osallistumisen voi perua kustannuksitta viimeistään 7 vrk ennen tilaisuutta. Sen jälkeen veloitetaan 50 €. Osallistumismaksu sisältää lounaan, sekä tilaisuudessa jaettavan standardin SFS-EN 4682 Lastenvaatteiden turvallisuus. Lastenvaatteiden nauhat ja kiristysnyörit. Vaatimukset. (arvo n.95 €).
Mukaan mahtuu 50 ensimmäistä ilmoittautunutta, varaathan paikkasi ajoissa!

klo 10.15-10.30 Ilmoittautuminen ja aamukahvi
klo 10.30-10.45 Tilaisuuden avaus ja tervetuliaissanat, Tekstiili- ja vaatetusteollisuus Finatex ry
klo 10.45-11.10 Lastenvaatteiden markkinavalvonta, tuoteturvallisuusinsinööri Merja Rajamäki / TUKES
klo 11.10-11.30 Lastenvaatteiden valvonta Tullilaboratoriossa,  tullikemisti Siru Viljakainen, Tullilaboratorio