Kansainväliset muotibrändit saapuvat IVALO-sovellukseen

Lähde: IVALOn tiedote 14.6.

IVALO-sovellus aloittaa kansainvälisten brändien esittelyn kesäkuussa 2017. Nousevan muodin markkinapaikka IVALO keskittyy parantamaan suunnittelijoiden asemaa maailmalla. IVALO tukee suunnittelijoita moniosaamisellaan, tarjoten tukea analytiikasta brändäykseen. “Meille on tärkeää löytää muotimaailman piilotetut timantit ja nostaa nämä brändit maailman kartalle. IVALO haluaa intohimoisesti auttaa nuoria suunnittelijoita hyödyntäen tiimimme tietotaitoa. Haluamme luoda uuden ilmiön missä asiakas keskittyy laatuun ja designiin. Suunnittelijalla on kaikki parhaimmat työkalut käytössään”, kertoo IVALOn toimitusjohtaja Matti Lamminsalo. 

Sovelluksen kansainvälinen matka alkaa nyt kun kansainväliset muotibrändit saapuvat sovellukseen. IVALOn markkinointi- ja myyntitiimi on kartoittanut vuoden ajan muotimaailman uusia suunnittelijalupauksia Euroopan suurimmilta muotiviikoilta ja nyt on aika ottaa brändit sovellukseen. Yli 150 muotibrändiä odottaa tällä hetkellä pääsyä sovellukseen. “Tavoitteena on jatkaa uusien brändien etsintää sekä ratkaista nykyisten muotibrändien ongelmat raadollisessa muotimaailmassa, joka keskittyy massamuotiin”, sanoo brändi- ja markkinointijohtaja Ida Nyrhinen. 

IVALOn tarjonta kasvaa upeilla ja odottamattomilla muotiluomuksilla, joissa yhdistävänä tekijänä on läpinäkyvyys suunnittelussa, sekä kestävä kehitys materiaalien ja tuotantolinjojen valinnoissa. IVALO esittelee ja lanseeraa viikossa 4 muotibrändiä, antaen jokaiselle näkyvän paikan valokeilassa. Jokainen brändi on kuratoinut oman mallistonsa IVALOon ja saa täyden vallan omasta profiilistaan. Kansainvälisiä suunnittelijoita saapuu IVALOon ensin ympäri Eurooppaa, Portugalista Iso-Britanniaan. Myöhemmin sovellukseen saapuvat Yhdysvaltojen ja Aasian maiden muotibrändit.

IVALO-sovellus lanseerattiin Suomessa lokakuussa 2016. Lanseerauksesta uutisoitiin laajasti; IVALOsta kirjoitettiin niin ELLEssä, Ilta-Sanomissa kuin Kauppalehdessäkin. Sovellus nousi nopeasti ladatuimmaksi sovellukseksi ja Apple valitsi IVALOn omaksi suosikikseen. Globaalisti IVALOn on voinut ladata maaliskuusta lähtien, jolloin IVALO ylitti uutiskynnyksen muun muassa Belgiassa sekä Saksassa. Kansainvälinen kauppa on lähtenyt vauhdilla käyntiin; nousevien suunnittelijoiden luomuksia on ostettu Eurooppaan, Venäjälle ja Japaniin.