Kalevala Koru ja Nightwish yhteistyöhön

Kalevala Koru aloittaa yhteistyön Suomen menestyneimmän yhtyeen Nightwishin kanssa. Yhteistyö käynnistyy maaliskuun lopussa, jolloin Floor Jansen toimii yrityksen kevään korukasvona.

Yhteistyö Kalevala Korun ja Nightwishin kanssa julkistetaan samana päivänä, kun yhtyeen ”Endless Forms Most Beautiful” albumi julkaistaan. Albumi on ensimmäinen, jossa on mukana hollantilaissolisti Floor Jansen.

– Olemme tästä yhteistyöstä todella iloisia. Nightwish kulkee omaa, rohkeaa tietään ja on raivannut lahjakkuudellaan itsensä Suomen Kiteeltä suurille areenoille ympäri maailmaa. He ovat tulkinnoissaan paitsi huikean lahjakkaita, myös intohimoisia ja tinkimättömiä. Yhteistyö on varsin luontevaa, sillä meillä molemmilla on palo luoda uutta ja halu herättää tunteita, toteaa Kalevala Korun toimitusjohtaja Riitta Huuhtanen.

Nightwishin Floor Jansen löytää yhtyeestä ja Kalevala Korusta useita yhtäläisyyksiä. – Molemmilla Nightwishilla ja Kalevala Korulla ovat juuret inspiroivassa ja äärimmäisen kauniissa suomalaisessa maisemassa. Taide herää henkiin niin monessa eri muodossa. On kunnia saada edustaa suomalaisesta kulttuurista ammentavaa korumerkkiä, johon on myös erittäin helppo rakastua, sanoo Jansen.

Kalevala Korun kevään korukasvona toimii yhtyeen laulaja Floor Jansen. Yhteistyö saa jatkoa syksyllä, mutta Huuhtanen ei paljasta vielä tulevia yksityiskohtia. – Floorin käyttö korukasvonamme aloittaa yhteisen polkumme. Yhteistyö jatkuu syksyllä ja tulemme näkymään Nightwishin maailmankiertueella muodossa, joka varmistuu kesän aikana, kertoo Huuhtanen.

Kalevala Korulla on kokemusta tunnettujen korukasvojen käyttämisestä jo useilta vuosilta. Koruyhteistyötä on tehty Hanna Pakarisen, Michael Monroen ja viimeisimpänä Duudsonien kanssa. – Nämä yhteistyömuodot ovat olleet antoisia, koska yhteistyö on perustunut aina vahvaan haluun luoda jotain uutta ja hienoa yhdessä. Yhteistyökumppanimme ovat itse olleet vähintään yhtä innoissaan koruyhteistyöstä kuin me, toteaa Riitta Huuhtanen. Myös palaute suurelta yleisöltä on ollut myönteistä.