Finlayson Plus -tuotekategoriassa tekstiili kohtaa digitaaliteknologian

finlayson-laru-pussilakanasettiFinlayson uudistaa kodintekstiilimarkkinoita tuomalla digitaalisen teknologian kodintekstiileihin. Täysin uudenlainen Finlayson Plus -tuotesarja sisältää kolme tekstiilikuosia ja niihin liittyvät digitaaliset sisällöt, jotka voi ladata ilmaisella sovelluksella omaan mobiililaitteeseen. Sarjan pussilakanat tarjoavat rentouttavaa musiikkia ja luettavaa ja keittiötekstiilit terveellisiä iltapalareseptejä.

Finlayson Plus -tuotekategoria on ainutlaatuinen lanseeraus, jossa kodintekstiilit saavat elämän digitaalisen teknologian avulla. Finlayson Plus sisältää valikoituja Finlaysonin kuoseja, jotka yhdessä mobiilisovellukseen ladattavan sisällön avulla tarjoavat kuluttajille täysin uudenlaisia kokemuksia ja palveluita.

– Kodintekstiiliala ei ole pysynyt teknologisen kehityksen vauhdissa. Viimeisin suuri innovaatio alalla on 60-luvulta, kun Finlayson valmisti ensimmäiset pussilakanat. Uutuuksia kutsuttiin aluksi peitepussiksi tai unipussiksi. Nyt oli aika päivittää pussilakanat nykymaailmaan. Finlayson Plus -lanseerauksen tavoitteena on yksinkertaisesti helpottaa ihmisten arkea uudenlaisilla ratkaisuilla. Mobiiliteknologia on jo osa ihmisten arkipäivää, joten on luonnollista, että sitä hyödynnetään myös kodintekstiileissä, kertoo Finlaysonin toimitusjohtaja Jukka Kurttila.

Kuosiin liittyvät sisällöt saatavilla ilmaisen applikaation kautta

Finlayson Plus -tuotteissa hyödynnetään AR (Augmented Reality) -teknologiaa, eli lisättyä todellisuutta. Finlayson Plus -sisältö ladataan tuotteista ilmaisen ja helppokäyttöisen mobiilisovelluksen avulla. Tuotteisiin liittyvät sisällöt saa käyttöönsä lataamalla ilmaisen Finlayson Plus -applikaation mobiililaitteeseen. Tämän jälkeen laitteen kameraa osoitetaan kuosin päälle, jolloin kuosin sisältö latautuu applikaatioon ja mobiililaitteen ruudulle. Finlayson Plus -sovellus toimii iOS- ja Android-mobiililaitteissa. Sovelluksen teknisestä kehityksestä on vastannut Bob the Robot.

Kolme kuosia – kolme erilaista sisältöä

Finlayson Plus -tuotekategoria sisältää ensi vaiheessa kolme Finlaysonin kuosia ja niihin liittyvät digitaaliset sisällöt.

Haavemuumi-kuosista löytyy kivaa luettavaa ennen nukkumaanmenoa. Kun osoitat kuosia mobiililaitteen kameralla, latautuu siitä Tove Janssonin ajankohtainen Muumiperhe Rivieralla -sarjakuvatarina.

Toinen pussilakanakuosi on Laru, Lauttasaaren edustalta piirretty kuosi, jonka sisältä löytyy kolme rauhoittavaa luonnon maisemaa ja ääntä: sade, meren kohinaa ja metsän äänet. Äänet latautuvat Finlayson Plus -sovellukseen, kun kuosia osoittaa mobiililaitteen kameralla. Rauhoittavien äänten kestoa voi säätää mobiilisovelluksessa.

Finlayson Plus -sarjaan kuuluu myös Aini Vaarin vuonna 1960-luvulla suunnittelema klassikkokuosi Puutarha. Puutarha-keittiötekstiilien takaa löytyy Marttojen kehittämiä hyvän olon iltapalareseptejä, joita voi syödä turvallisesti myös ennen nukkumaanmenoa ilman, että yöunet häiriintyvät. Reseptit on esitetty videoiden muodossa, joten niiden valmistaminen on helppoa. Reseptit latautuvat Finlayson Plus -sovellukseen, kun Puutarha-kuosia osoittaa mobiililaitteen kameralla.

– Nyt lanseerattavien Finlayson Plus -tuotteiden taustalla on se, että suomalaiset nukkuvat huonosti. Unettomuus vaivaa noin joka kolmatta suomalaisista viikoittain ja unettomuutta podetaan aika ajoin näin lähes jokaisessa suomalaisessa kodissa. Kodintekstiilit eivät ole koskaan ennen tarjonneet tähän mitään ratkaisua. Finlayson Plus -tuotteet kannustavat rentoutumiseen ja rauhoittumiseen, mikä on oleellista kunnollisten yöunien kannalta. Rauhoittuminen alkaa iltatoimista, oikeanlaisesta ravinnosta ja jatkuu sängyssä iltasatujen tai rauhoittavien äänien myötä, Kurttila summaa.

Finlayson Plus -tuotteet:

Haavemuumi-pussilakanasetti (sis. pussilakanan 150×210 cm ja tyynyliinan 55×65 cm) – sisältää Muumi-sarjakuvatarinoita

Laru-pussilakanasetti (sis. pussilakanan 150×210 cm ja tyynyliinan 55×65 cm) – sisältää rentouttavia luonnonääniä

Puutarha-keittiötekstiilisetti (sis. kokoessu, patakinnas, patalappusetti)  – sisältää Marttojen Hyvän olon reseptejä

Puutarha-pöytäliina –  sisältää Marttojen Hyvän olon reseptejä

Lisätiedot:

Jukka Kurttila, toimitusjohtaja, Finlayson p. 040 715 5760, jukka.kurttila@finlayson.fi