Farkkumerkki KARVE saa Joutsenmerkin ensimmäisten joukossa Skandinaviassa

Lähde: Spart PR

– Ympäristö ja eettinen tuotanto ovat olleet DNA:mme alusta lähtien, kertoo suunnittelija.

Pitkän ja jännittävän kehitysprosessin jälkeen KARVElla on ilo tuoda markkinoille farkut, joilla on selkeä, kaikki Joutsenmerkin vaatimukset täyttävä ympäristöprofiili. KARVE on yksinomaan Carlingsille suunniteltu farkkumerkki. Malliston ulkonäkö on moderni ja muodikas, hyvä työn laatu pitää huolen kestävästä laadusta ilman vaarallisia lisäaineita, ja kaikilla KARVEn farkkuja valmistavilla on hyvät työolosuhteet.

– Olemme siirtymässä aikaan, jossa asiakkaista tulee entistä ympäristötietoisempia. Kokonaista alaa ei voi muuttaa hetkessä, mutta meillä on ollut alusta alkaen tavoitteena, että KARVE tulisi olemaan merkki, jolla on selkeät ympäristötavoitteet. Olemme tehneet tiiviisti työtä Joutsenmerkin kanssa ja tarkastelleet koko tuotantoprosessia nähdäksemme, mitä voisimme tehdä vihreämmin. Sertifiointi on ollut tässä koko ajan tavoitteena. Olemme todella tyytyväisiä, että saimme merkin ja voimme nyt tarjota asiakkaille markkinoiden ensimmäiset joutsenmerkityt farkut, sanoo Martin Gustafsson, KARVEn suunnittelija.

Pohjoismaiden virallisena ympäristömerkkinä Joutsenmerkkiä arvostavat sekä tuottajat että kuluttajat. Joutsenmerkin saa, jos vaate täyttää koko elinkaarta ja tuotannon aikana syntyviä ympäristöongelmia koskevat kriteerit.

– Kaikessa meitä ympäröivässä, kuten ihonhoitotuotteissa, huonekaluissa, leluissa, pesuaineissa ja vaatteissa, voi olla ihmisille, eläimille ja kasveille haitallisia aineita. Kyse on ehkä mitättömän pienistä määristä, mutta jotkin niistä kerääntyvät elimistöömme, emmekä tiedä, miten ne yhdessä vaikuttavat terveyteen ajan kuluessa. Olemme oppineet paljon tehdessämme KARVEsta vihreää farkkumerkkiä, ja olemme motivoituneet jatkamaan työtä tavoitettamme kohti, sanoo Gustafsson.

Mallisto lanseerataan kaikissa Carlings-myymälöissä keväällä 2017 ja sen on suunnitellut Martin Gustafsson, joka on aiemmin ollut farkkusuunnittelijana Acnella ja Never Denimillä.